~.Imaginarium.~
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesRejestracjaSzukajZaloguj

 

 Regulamin główny

Go down 
AutorWiadomość
JokerFox.
Team Villains
Team Villains
JokerFox.


Female Wiek : 29
Skąd : Poznań
Liczba postów : 846
Rejestracja : 21/12/2014

Regulamin główny Empty
PisanieTemat: Regulamin główny   Regulamin główny EmptyNie 21 Gru 2014, 16:59


Regulamin główny Bohemian-typewriter.regular


Rozdział I

Postanowienia ogólne



§ 1


1. Forum Imaginarium jest forum o charakterze literacko-dyskusyjnym powstałym w myśl stworzenia takiego forum, które będzie z założenia różnorodne - bez znacznego przychylania się do jednego z fandomów czy określonego rodzaju tekstów własnych - a którego twórczyniom Imaginarium brakowało na dotychczas odwiedzanych przez nie forach.


2. Forum literackie Imaginarium powstało 21 grudnia 2014 roku, a jego otwarcie nastąpiło o 5:01 15 stycznia 2015 roku. Stąd między innymi rozbieżność pomiędzy datą dołączenia administratorów i pierwotnych modów działów.


3. Administratorami forum są:


Fantasmagoria. - Założycielka forum


Wirka. - Założycielka forum


3. Administratorki są najwyższą władzą na forum i ich wszelakie postanowienia są powszechnie obowiązujące oraz ostateczne. Oznacza to, iż każdy użytkownik musi się do nich stosować, bez względu na to, czy mu się one podobają czy nie.


a) Należy jednak pamiętać o tym, że admin też człowiek i może się mylić. Nie jest zabronione wytknięcie błędu danemu adminowi/adminom, jednakże użytkownik zobowiązany jest do zrobienia tego na stopie prywatnej.


4. Działy +18 z założenia są przeznaczone dla osób mających powyżej osiemnastu lat. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za użytkowników, którzy mimo iż nie są osobami pełnoletnimi, odwiedzają te działy.


5. Działy +15 z założenia są przeznaczone dla osób mających powyżej piętnastu lat. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za użytkowników, którzy mimo iż nie mają osiągniętego wieku piętnastu lat, odwiedzają te działy.


6. Użytkownik nie może usunąć swoich postów ani tematów. Mogą one zostać usunięte przez Administrację na prośbę użytkownika pod następującymi warunkami:

- Nie może być to post zawierający w sobie treści komentowane przez innych użytkowników forum.*

- Nie może być to post zawierający w sobie ważnej dla prawidłowego funkcjonowania forum treści takich jak: spisy, poradniki, słowniki, leksykony.

7. Każdy z użytkowników forum literackiego Imaginarium jest odpowiedzialny osobiście za swoje posty i opinie, które w nich wyraża. Ani administracja, ani moderacja nie ponosi jej za niego.

8. Terminy i ramy czasowe są umowne i oznaczają wstępne planowany początek i koniec danej akcji/konkursu/wyzwania/czegoś innego. Oznacza to między innymi, że rok na forum może trwać od 365 do nawet 1095 dni. Administracja nigdy nie skraca terminu danej akcji/konkursu/wyzwania/czegoś innego, jedynie go przedłuża, chyba że użytkownicy forum złamią któryś z regulaminów, które należy w ramach akcji/konkursu/wyzwania/czegoś innego przestrzegać.

9. Na forum istnieje automatyczna ochrona przed spamem, której nie można wyłączyć. Między innymi jedną z jej "funkcji" jest niemożność wstawiania linków do postów przez pierwsze 7 dni po rejestracji na forum (toteż linki do oryginałów tekstów tłumaczonych poprawia moderator danego działu, użytkownik wstawia go bez przedrostka http:// i/lub www.).

10. Regulamin główny jest najważniejszym dokumentem na forum. Każdy z użytkowników forum literackiego Imaginarium jest zobowiązany go przestrzegać - w przeciwnym wypadku zostaje on ukarany adekwatnie do przewinień. Nieznajomość nie zwalnia z przestrzegania jego postanowień.

Rozdział II

Zakazy, prawa i obowiązki



§ 2


1. Zakazuje się:


a) Używania języka innego niż polski bez przyczyny i w nadmiernych ilościach - oznacza to, iż użytkownik może dawać jakieś np. anglojęzyczne wtrącenia w komentarzach (gdy są to jakieś utarte choćby w mowie potocznej wyrażenia), czy shoutboxie i tak dalej, ale nie może pisać całych postów w tym - ani żadnym innym - języku.


b) Zachowywania w sposób wybitnie niekulturalny w stosunku do innych użytkowników, moderacji i adminów - co oznacza, że nie wolno wszczynać bezsensownych kłótni, szykanować innych użytkowników publicznie, czy też nadużywać przekleństw w swoich wypowiedziach. Nie rozwiązujemy też prywatnych scysji na forum.


c) Spamowania, reklamowania i ogólnie offtopowania poza działem Wonderland oraz chatboxem.


d) Plagiatowania czyichkolwiek prac znajdujących się w którymkolwiek dziale forum Imaginarium, a także wstawiania splagiatowanych prac z innych for i podpisywania ich jako swoje. Użytkownik nie stosujący się do tego punktu z miejsca zostaje dodany do grupy Czarna Lista, która to pozbawiona jest wszelkich przywilejów, a jego IP zostaje zbanowane.
§ 3


2. Użytkownik zobowiązany jest do:


a) Używania poprawnej polszczyzny, a więc nie wolno stosować TrAwIaStEgO pisma, nadużywać capslocka oraz robić rażących, nagminnych błędów ortograficznych w swych wypowiedziach. Pomylić każdy się może, zapomnieć z czym pisze się “nie” razem, a z czym osobno, ale wszystkie “ó” “ch” etc. nawet Explorer i telefon sprawdzają.


b) Odnoszenia się z szacunkiem nie tylko do administracji i moderacji, ale także do innych użytkowników forum literackiego Imaginarium.


c) Przestrzegania regulaminu głównego i regulaminów dodatkowych odnoszących się do poszczególnych działów, a także do przestrzegania regulaminów poszczególnych akcji, w których bierze udział.


d) Poprawy swojego zachowania, jeżeli któryś z administratorów lub moderatorów działów uzna, że jest niedopuszczalne i ogólnie do stosowania się do ich zakazów oraz nakazów.

§ 4


3. Użytkownik ma prawo:


a) Swobodnie wyrażać swe uczucia, poglądy i myśli pod warunkiem, że nie ranią one niczyich uczuć religijnych, nie noszą znamion rasizmu, homofobii, seksizmu czy też innych rodzajów nietolerancji. Jeśli użytkownik takowe posiada, zobowiązany jest do nie wszczynania z tego powodu kłótni w myśl punktu 1b paragrafu 2 rozdziału II oraz punktu 2b paragrafu 2 rozdziału II.


b) Brać udział we wszelkich konkursach, czy też akcjach, w jakich tylko ma ochotę (nie można wykluczyć go z uczestnictwa z np. takiego powodu, że organizatorowi akcji/konkursu nie podoba się jego nick etc.), pod warunkiem, iż nie został pozbawiony tego przywileju przez Administrację.


c) Używać w postach dostępnych znaczników, formatowań i kolorów dostępnych na forum, za wyjątkiem:


- Koloru fioletowego (chyba, że skrajnie inny odcień niż #9900cc i zielonego, chyba że skrajnie innego odcienia niż #008800. Należy przy tym pamiętać, że nie mogą to być kolory, które na forum wyglądają nieczytelnie.


- Nie wolno nadużywać tego przywileju, tj. kolorować całych postów na przykład na żółto “bo tak”. Użycie koloru musi mieć przekonujące dla administracji/moderacji uzasadnienie, a za takowe uważa się: chęć pokolorowania tytułu swojego tekstu, “wstępniaka” do tekstu, podpisu, wyróżnienia jednej, małej części komentarza, która zdaniem autora komentarza jest szczególnie ważna. Jeśli użytkownik chce użyć koloru inaczej - musi zapytać o to którąś z administratorek, przedstawiając jej logiczne uzasadnienie. Uprasza się o nieużywanie kolorów bezpośrednio w tekście literackim - od tego są inne znaczniki.


- Na chatboxie każdy może używać dowolnego koloru, jakiego tylko zechce za wyjątkiem odcieni #008800. którym posługuje się jedna z adminek i odcienia #9900cc, którym posługuje się druga, a także wszelkimi zbyt podobnymi do nich.


- W podpisie można używać wszelkich znaczników, formatowań i kolorów etc., na jakie przyjdzie ochota danemu użytkownikowi.


d) Wstawiać wszelaką swoją twórczość na forum, pod warunkiem że zrobi to w odpowiednim do tego dziale. Żaden użytkownik nie posiada tego prawa bardziej lub mniej, chyba że administracja forum tak postanowi.

e) Edytować swoje posty, jednakże funkcja ta jest dostępna dla użytkowników wyłącznie w celu wprowadzania merytorycznych poprawek do swych wypowiedzi. Nie służy jednak ich kasowaniu czy całkowitemu zmienianiu treści - takie zachowanie jest jawnym wyrazem braku szacunku dla reszty userów i będzie karane przez Administrację.

4. Zarówno zwykli użytkownicy, jak i moderacja oraz administracja muszą stosować się do praw, zakazów i obowiązków wymienionych powyżej.

5. Każdy użytkownik może powołać się na swoje prawa, tak samo jak każdy z administratorów czy moderatorów może karać go za niewypełnianie swych obowiązków i łamanie zakazów.

Rozdział III

Rangi i punkty


§ 5


1. Rangi są specjalną formą gratyfikacji poszczególnych użytkowników bądź też danej grupy.


2. Rangi nadawane są przez Administrację, jednakże ich zdobycie zależy od użytkownika (tego, jak bardzo stara się daną rangę otrzymać).


3. Każdy użytkownik ma prawo do zmiany zwykłej (tj. niespecjalnej) rangi na inną zwykłą, pod warunkiem że nie znajduje się na Czarnej Liście i dodatkowo wszystkie warunki dotyczące zasad otrzymania rangi zostaną spełnione.


4. Rangi specjalne to: Admin i Moderator. Osoby posiadające jedną z tych dwóch rang są użytkownikami uprzywilejowanymi z racji pracy, którą wkładają w sprawne funkcjonowanie forum. Zwykły użytkownik nie może po prostu zmienić swej zwykłej rangi na jedną z nich - musi mu być ona nadana przez administrację.


5. Rangi zwykłe to: Laureaci Miesiąca, Laureaci Roku, Analfabeta, Skryba, Stenograf, Kaligraf, Bajkopisarz, Bard, Kronikarz, Pisarz, Mistrz słowa, Wieszcz, Jeździec Apokalipsy i Czarna Lista. Oznacza to, że każdy z użytkowników może ją zyskać jeśli tylko spełni wszystkie warunki dotyczące jej otrzymania.

§ 6


6. Punktacja obowiązująca na forum jest personalna, co oznacza iż każdy punkt może zdobyć jedynie sam użytkownik, nie ich grupa. Punktacja ma znaczenie jedynie dla rang, które dany użytkownik pragnie zdobyć.


7. Punkty przyznaje się za:


a) teksty i komentarze:


- +3 za każdy nowy tekst (za wyjątkiem tekstów oznaczonych jako [D] **)

- +3 za każdy rozdział lub część tekstu literackiego

- +2 za teksty oznaczone jako [D]**

- +1 za każdy komentarz

- +2 za wiersz


b) wkład w rozwój forum, czyli:


- +1 za stworzenie spisu swoich tekstów w podforum “Spisy wg autorów/tłumaczy”

- +1 za krótkie opisanie danego fandomu, żeby mieściło się to w Encyklopedii Fandomów

- od +1 do +3 za opis postaci do Encyklopedii Postaci - w zależności od jakości i objętości, przyznawane przez moderatora odpowiedzialnego

- +1 za opis danego pairingu w Encyklopedii Pairingów

- od +1 do +5 za stworzenie hasła w Leksykonie - w zależności od jakości i objętości, przyznawane przez moderatora odpowiedzialnego

- +1 za każde 10 haseł dodanych do słownika

- +2 za każdą akcję i konkurs, który dany użytkownik zorganizuje

- +1 za każdy pomysł w “Wasze pomysły”

- +2 za każdy post (włącznie z pierwszym, czyli założeniem tematu) w role-play

- punkty personalnie przyznawane przez Administratorki za szczególny wkład w rozwój forum, jednak nie więcej niż +5 jednorazowo

- punkty przyznawane za grafiki, zgodne z przelicznikiem Regulaminu Grafik


8. Administracja ma prawo do zmian zasad przyznawania rang i punktów doświadczenia, jeśli będzie miała ku temu uzasadnione powody.
§ 7


8. Wyjaśnienia dotyczące poszczególnych rang:


a) Ranga Laureat Miesiąca i Laureat Roku przysługuje laureatom wyborów miesięcznych i rocznych. Więcej o tym, jak ją zdobyć i na jaki okres czasu, można znaleźć w Regulaminie Akcji Laureaci Roku oraz Regulaminie Akcji Laureaci Miesiąca.


b) Ranga Czarna Lista jest rangą negatywną, oznacza ona bowiem, że użytkownik nagminnie łamał prawa i zasady rządzące forum, w związku z czym został ukarany przez administrację właśnie poprzez nadanie mu rangi Czarna Lista.
Użytkownicy zaliczający się do Czarnej Listy mają niewiele więcej praw od gości, nie wolno im głosować w ankietach ani ich wstawiać, czytać oraz komentować tekstów zamieszczonych na forum, brać udziału w konkursach i akcjach, wstawiać tekstów, pisać w prawie wszystkich działach i poddziałach - za wyjątkiem kilku działów w Wonderland. Postanowienie o przyznaniu tej rangi jest niepodważalne i nie można go cofnąć.


c) Rangi pisarskie:


Analfabeta to ranga, którą dostaje się od razu (albo w krótkim odstępie czasu) po zarejestrowaniu na forum i z której “wydostać się” można zdobywając minimum 5 punktów doświadczenia. Ranga ta nie ma dostępu do działów +15 i +18 w każdym rodzaju twórczości: zarówno w działach kategorii fanfiction, jak i twórczości własnej. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: czekoladowy brąz.


Skryba to ranga, którą można dostać zdobywając minimum 5 punktów doświadczenia. Ranga ta ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: piaskowa żółć.


Stenograf to ranga, którą można zdobyć posiadając minimum 150 punktów doświadczenia. Ranga ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: krwista czerwień.


Kaligraf to ranga, którą można zyskać mając 300 punktów doświadczenia. Ranga ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: granat.


Bajkopisarz to ranga, którą można dostać za 500 punktów doświadczenia. Ranga ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: złoto.


Bard to ranga, którą można zyskać mając 750 punktów doświadczenia. Ranga ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: szary.


Kronikarz to ranga, którą można zyskać mając co najmniej 1100 punktów doświadczenia. Ranga ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: biel.


Pisarz to ranga, którą można dostać za minimum 1500 punkty doświadczenia. Ranga ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: jasnoniebieski.


Mistrz słowa to ranga, którą można zdobyć za 2000 punkty doświadczenia oraz 3 zwycięstwa w Laureatach Miesiąca (każdy musi zdobyć w innym miesiącu, tudzież w tym samym ale innego roku) lub w jednym Rocznym. Ranga ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: błękit.


Wieszcz to ranga, którą można zdobyć posiadając minimum 3000 punktów doświadczenia oraz co najmniej 6 wygranych Laureatów Miesiąca lub w jednym Rocznym (każdy musi zdobyć w innym miesiącu, tudzież w tym samym ale innego roku). Ranga ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: lazur.


Jeździec Apokalipsy to ranga, którą przyznaje się użytkownikom, którzy wygrali w co najmniej dwóch różnych edycjach Laureatów Rocznych lub co najmniej 18 edycjach Laureatów Miesięcznych. Nie ma limitów punktowych. Ranga ma dostęp do wszystkich działów twórczości, bez żadnych ograniczeń wiekowych. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: ciemny fiolet.

Zmiana z 11.07.2021: Rangę "Jeździec Apokalipsy" otrzymują użytkownicy, którzy (zdaniem Administracji) włożyli naprawdę duży wkład w rozwój forum. Archiwalnie, ranga przyznawana była za Laureatów, stąd niektórzy Użytkownicy nadal ją mają.


d) Moderator to ranga, która określa użytkowników będących “na specjalnych prawach” z racji odpowiedzialności, która na nich ciąży. Odpowiedzialni są za spisy i/lub sprawy techniczne dotyczące działów, które moderują, za monitorowanie poczynań użytkowników w tychże działach, a w nagrodę mają swoją rangę (a co za tym idzie: kolor) i mnóstwo pracy. To do nich w pierwszej kolejności należy udać się po pomoc - oczywiście adekwatnie do tego, który dział moderują***. Dopiero wtedy, gdy użytkownikowi nie uda się “załatwić sprawy” z danym moderatorem (z różnych przyczyn, od złego dogadywania się do moderatorskiej niewiedzy na dany temat), użytkownik pisze z prośbą o pomoc do któregoś z administratorów. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: jasna zieleń.


e) Admin to ranga, która określa ludzi z największą władzą na forum, ale także największymi obowiązkami z nim związanymi. To głównie oni dbają o rozwój forum poprzez nadanie mu odpowiedniego kierunku i pilnowanie, by użytkownikom było możliwie jak najlepiej przy równoczesnym bacznym obserwowaniu, czy stosują się do zasad rządzących forum. Są "drugą instancją" we wszelkich problemach związanych z forum. Barwa nicków użytkowników posiadających tę rangę: ciemna zieleń.
Rozdział IV

Czym jest regulamin główny i jakie funkcje spełnia



§ 8


1. Twórcą niniejszego regulaminu (a także wszystkich pozostałych) są Administratorki forum Imaginarium i to do nich należy składać wszystkie zapytania jego dotyczące.


2. Regulamin główny  ustala i reguluje wszystkie najważniejsze sprawy dotyczące forum, i wszyscy użytkownicy forum literackiego Imaginarium, włącznie z adminami i moderatorami, są zobowiązani go przestrzegać.


3. Regulamin główny jest najważniejszym ze wszystkich regulaminów i w stosunku do nich przyjmuje rolę nadrzędną - co w tym przypadku oznacza, że wszystkie pozostałe regulaminy są zobowiązane do nie wchodzenia z nim w jakąkolwiek sprzeczność.


4. Regulamin główny ma służyć użytkownikom nie tylko jako kodeks, którego muszą przestrzegać, ale także jako dokument, na którego podstawie mogą się upominać o wszelkie prawa im przez niego zapewnione, a także jako “ochrona” w przypadku, gdy ich zdaniem są one łamane przez moderację, czy innych użytkowników forum literackiego Imaginarium.


5. Administracja forum literackiego Imaginarium zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie głównym, jednakże ma obowiązek powiadomić o tym wszystkich użytkowników.

6. Twórcą banneru oficjalnego forum jest użytkownik M..
* napisał:
[Administracja wprowadziła ten punkt z szacunku dla osób komentujących teksty literackie. Jedyną opcją usunięcia tekstu, który już raz "zawisnął" na forum literackim Imaginarium to wyedytowanie go i wstawienie: "tekst jest już niedostępny na tym forum", bez możliwości trwałego skasowania postu i komentarzy do tekstu.

** napisał:
tagowanie tekstów można znaleźć w "Regulaminie kategorii: Fanfiction"

*** napisał:
Działy, w których nie są wypisani moderatorzy konkretnie z nicka (albo łącznie, jako grupa “Moderator”) są moderowane przez administrację, co oznacza, że to właśnie Administratorki są moderatorkami tych działów i oznacza to, że to one są waszą “pierwszą instancją”, ale także ostatnią Wink
Powrót do góry Go down
https://imaginarium.forumpolish.com
 
Regulamin główny
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin kategorii: Pomoc
» Regulamin kategorii: Fanfiction
» Regulamin kategorii: Grafika
» Regulamin kategorii: Biblioteka
» Regulamin akcji Misery Box

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
~.Imaginarium.~ :: REGULAMINY :: Regulaminy Główne-
Skocz do: